Følelses-øvelse

 

Hvilke følelser har du for din partner i dag?

 

Nedenfor er en oversigt over de mange forskellige følelser, som du kan føle for din kæreste i forskellig grad på forskellige tidspunkter – og i forskellige situationer

 

Start med at sætte kryds ved de positive følelser, du lige nu og her kan nikke genkendende til:

 

Når jeg tænker på dig, så føler jeg: 

 

GLÆDE                                                   VARME                             RO

 

OMSORG                                                TÆTHED                           TILTRÆKNING

 

LIDERLIGHED                                      VÆRDSÆTTELSE           SYMPATI

 

VENSKAB                                              KÆRLIGHED                   FORELSKELSE

 

TRYGHED                                              STØTTE                             TILLID

 

SAMHØRIGHED                                   FÆLLESSKAB                 ÅBENHED

 

BEKRÆFTELSE                                     INTENSITET                     EN-GOD-KONTAKT

 

RESPEKT                                                VENLIGHED                    FORUNDRING

 

LATTER                                                   MORSKAB                       HÅB

 

STYRKE                                                  KLARHED                        LETHED

 

NYSGERRIGHED                                 TILFREDSHED                HENGIVENHED

 

INSPIRATION                                       LYKKE                              OPTIMISME

 

STOLTHED                                             ØMHED                             ENGAGEMENT

 

 

Når du har opdaget alle de positive følelser du har, så placer dem i nedenstående skema, efter hvordan du mærker dem mest.

 

Når jeg tænker på dig, så føler jeg:

 

1.___________                                        2.___________                                        3._________

 

 

4.___________                                        5.___________                                         6.__________

 

Understreg derefter de negative følelser, der ødelægger din glæde og tillid:

 

 

Når jeg tænker på dig, så føler jeg desværre også: 

 

AFMAGT                           HÅBLØSHED                                        HJÆLPELØSHED

 

FRYGT                              KULDE                                                   FORVIRRING

 

KAOS                                SÅRETHED                                            SKUFFELSE

 

SVIGTETHED                  TOMHED                                                KEDSOMHED

 

LIGEGYLDIGHED          MISTILLID                                             JALOUSI

 

ENSOMHED                     ADSKILDTHED                                    TILBAGETRÆKNING

 

ISOLATION                                           URO                                                         SPÆNDING

 

MISUNDELSE                  MISTÆNKSOMHED                             SKINSYGE

 

IRRITATION                    VREDE                                                    ULYST

 

SMERTE                            FJENDTLIGHED                                   LYST-TIL-AFSTAND

 

UTILFREDSHED             UNDERLEGENHED                             VÆMMELSE

 

AFSKY                              FORAGT                                                 RASERI

 

HÆVNLYST                     UBEHAG                                                PESSIMISME

 

KONTROL                        SORG                                                      FORLADTHED

 

TVIVL                               BEKYMRING                                        ANGST

 

LIGEGYLDIGHED          LIGEGLADHED                                    FJERNHED

 

TYNGDE                           HAD                                                        FORLEGENHED

 

 

Når du har opdaget alle de negative følelser du har, så placer dem i nedenstående skema, efter hvordan du mærker dem mest.

 

Når jeg tænker på dig, så føler jeg desværre også:

 

1.___________                                        2.___________                                        3._________

 

 

4.___________                                        5.___________                                         6.__________

 

 

Hvad tror du sin partner føler for dig i dag?

 

Se igen på ovenstående oversigter – og gæt.

 

Positivt set, tror jeg at du har disse følelser for mig:

 

1.___________                                        2.___________                                        3._________

 

 

4.___________                                        5.___________                                         6.__________

 

Negativt set tror jeg, at du har disse følelser for mig:

 

1.___________                                        2.___________                                        3._________

 

 

4.___________                                        5.___________                                         6.__________

 

 

Sammenlign dine sedler med din partner.

 

Hvordan styrker I de positive følelser?

 

Hvordan kan I reducere og forandre de negative?

 
 

 

 
 

Hvorfor ikke dele den med dine venner?

Share to Google Plus
(Next Post) »